Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2015, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2014, 11:08
Posty: 8
Samochód: Premium 450 DXI

Witam, potrzebuję pomocy. Mam pierwszego MANa TGX, rocznik 2010 jest on wyposażony w silnik 440KM, skrzynia automat, przebieg 530 000km. Odkupione z MAN TopUsed na zachodzie niby po przeglądzie. Mogę to stwierdzić jedynie po tym, że widzę nowe filtry i wpisy w książce. Auto w firmie drugi miesiąc, jeździ na tych samych kierunkach teren trochę górzysty ale kierowca pewny i doświadczony. Auto z każdym kolejnym tankowaniem coraz więcej pali. Na początku 31, później 32 - 33l. co uznałem za jakieś chwilowe wahania związane z zimą i innymi zmiennymi warunkami. W ostatnim czasie było 35 a dzisiaj 37 co uznałem za zbyt wiele, wiem że trudno jest porównywać z innymi markami ale żadne sprawne mi tak nie pali.

Od początku pojawiał się komunikat "malfunction engine control unit" tak na kilka sekund i znikał. Wydaje mi się też, że bierze mało adblue albo w ostatnim czasie prawie w ogóle nie bierze. Ale to może przez niskie temperatury? Teraz częściej pojawia się ten błąd i zaczęła mrugać kontrolka silnika na pomarańczowo.

Proszę o pomoc, może jakieś podpowiedzi osób znających model. Jeśli coś zapomniałem dodać to postaram się dopisać. Z góry dziękuje...


Post Wysłano: 21 lut 2015, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2014, 11:08
Posty: 8
Samochód: Premium 450 DXI

Witam, ponownie zainteresowanych mniej lub bardziej. Opiszę, może komuś się jeszcze przyda. Kody błędów jakie generuje MANiek to:

GDK/PDF Active 505502-08
DDC Active 503792-10
EDC Passive 500173-01
ZBR Passive 500111-10


Wysokie spalanie zawdzięczam usterce czujnika temperatury spalin. Tak twierdzi kilka serwisów na podstawie powyższych błędów.

Może pomoże mi ktoś chociaż i podpowie czy czujnik ten jest łatwo dostępny i można go bez problemu wymienić w trasie? Ewentualnie jakie narzędzia będą potrzebne?


Post Wysłano: 21 lut 2015, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Witam, ponownie zainteresowanych mniej lub bardziej. Opiszę, może komuś się jeszcze przyda. Kody błędów jakie generuje MANiek to:

GDK/PDF Active 505502-08
DDC Active 503792-10
EDC Passive 500173-01
ZBR Passive 500111-10


Wysokie spalanie zawdzięczam usterce czujnika temperatury spalin. Tak twierdzi kilka serwisów na podstawie powyższych błędów.

Może pomoże mi ktoś chociaż i podpowie czy czujnik ten jest łatwo dostępny i można go bez problemu wymienić w trasie? Ewentualnie jakie narzędzia będą potrzebne?
Trzeba było do mnie od razu pisać ;) czujnik plus wiązka w nieautoryzowanym warsztacie to koszt 1000 złotych razem z podłączeniem kompa. Robili mi to rok temu. Zamontowany jest na kolektorze wydechowym. Mój palił 50 litrów po tym zszedł na 30


Post Wysłano: 22 lut 2015, 1:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
kilka serwisów na podstawie powyższych błędów.
czujniki są dwa, nowy taki czujnik kosztuje ok 250zł :wink:
U mnie taki interes to koszt czujnika + 100zł wymiana, oczywiście diagnoza jest gratis


Cytuj:
Może pomoże mi ktoś chociaż i podpowie czy czujnik ten jest łatwo dostępny
GDK/PDF 505502-08
Czujnik temperatury spalin za katalizatorem
Kontrola temperatury za katalizatorem
Sygnał zbyt wysoki, zwarcie do masy, przerwanie przewodu.

Masz uszkodzony czujnik za katalizatorem
Jest on dokładnie widoczny jak się popatrzysz na tłumik, jest na samym końcu przy wylocie spalin.
Cytuj:
Trzeba było do mnie od razu pisać ;) czujnik plus wiązka w nieautoryzowanym warsztacie to koszt 1000 złotych razem z podłączeniem kompa. Robili mi to rok temu. Zamontowany jest na kolektorze wydechowym. Mój palił 50 litrów po tym zszedł na 30
Dominik :shock:
Obrazek

Wymiana tego czujnika to koszt 100zł. Wiązki nikt tam nie robił kostkę jak już bo to one są głównym winowajcą.
Cytuj:
i można go bez problemu wymienić w trasie? Ewentualnie jakie narzędzia będą potrzebne?
I tu przychodzi diagnostyka, jeśli jest uszkodzona wiązka, komputer nie odczyta wartości z czujnika zupełnie.( mój tester w takich wypadkach zwyczajnie sie zawiesi ):lol:
Natomiast jeśli uszkodzony jest sam czujnik, będzie pokazywał wartości z kosmosu, zamiast poprawnych
Jak chcesz mieć spokój i pewność, że w trasie uda ci się naprawić układ, mogę zaproponować ci emulator układu adblue.
Montaż polega na podłączeniu pięciu przewodów za złączem diagnostycznym w kabinie. Wszystkie błedy zgasną, tak jak by układ był w pełni sprawny. Szczegóły 503-364-726

Dodam, że na niepobieranie adblue w manie polecam przedmuchać kompresorem przewód od pompy do zbiornika. Robiłem taki przypadek wczoraj w TGS 18.320 2010r.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 22 lut 2015, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2014, 11:08
Posty: 8
Samochód: Premium 450 DXI

Dzięki panowie, auto mam daleko od bazy więc nie mam szans aktualnie nic z tym zrobić. Ewentualnie podjechać do ASO MANa co pewnie będzie się wiązało z kosmicznymi kwotami. Z drugiej strony muszę coś zdziałać żeby nie robić przepałów.

Kierowca będzie jeszcze dzisiaj sprawdzał czy z kostką i połączeniem wszystko OK, jeśli tak to muszę nabyć nowy.

Dzięki za pomoc.


Post Wysłano: 23 lut 2015, 13:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2014, 11:08
Posty: 8
Samochód: Premium 450 DXI

Po wyjęciu tego czujnika za katalizatorem pojawiły się błędy:

DIAG Passive 502061-08
INST Passive 508135-04


Czy to potwierdzałoby, że właściwy czujnik wykręcony czy może chodzi p ten przed katalizatorem na który wskazywał serwis MANa w Austrii?


Post Wysłano: 23 lut 2015, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Błędy są pasywne.

Bład który podałeś pierwszy raz jest na 100% od czujnika za katalizatorem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 lut 2015, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Rozladowywalem sie we wtorek w Mlada Boleslav a obok mnie bialy TGX, gosc mowil ze mu norma wyszla 60 na sete wedlug kompa na trasie Nowa Sol-Jakuszyce-Mlada...
Takze to jest konkretne spalanie, no chyba ze to Twoj sprzet akurat byl bo tez mial naklejki Top Used???


Post Wysłano: 28 lut 2015, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 wrz 2014, 11:08
Posty: 8
Samochód: Premium 450 DXI

Witam, na szczęście to nie był mój MAN i pomimo awarii mój kierowca robił co mógł żeby ograniczyć przepały.

U mnie wyglądało to następująco, może komuś się przyda:

1. Serwis w Niemczech i wymiana czujnika za katalizatorem.
- niestety po tej wymianie kontrolka silnika nie przestała się świecić. Tak żeby było zabawnie (mniej dla mnie) serwis obok fabryki MANa, stwierdzili że został jakiś błąd ale powinno samo zniknąć po jakimś czasie. Po przejechaniu 1500km adBlue w zbiorniku 100%, ciągle nic nie pobrało.

2. Serwis w Austrii i wymiana czujnika przed katalizatorem.
- kontrolka zgasła, po przejechaniu 200-300km było widać że adBlue znika ze zbiornika. Po pierwszym tankowaniu widać, że spalanie spada.

Pozdr i dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 26 maja 2015, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Witam, na szczęście to nie był mój MAN i pomimo awarii mój kierowca robił co mógł żeby ograniczyć przepały.

U mnie wyglądało to następująco, może komuś się przyda:

1. Serwis w Niemczech i wymiana czujnika za katalizatorem.
- niestety po tej wymianie kontrolka silnika nie przestała się świecić. Tak żeby było zabawnie (mniej dla mnie) serwis obok fabryki MANa, stwierdzili że został jakiś błąd ale powinno samo zniknąć po jakimś czasie. Po przejechaniu 1500km adBlue w zbiorniku 100%, ciągle nic nie pobrało.

2. Serwis w Austrii i wymiana czujnika przed katalizatorem.
- kontrolka zgasła, po przejechaniu 200-300km było widać że adBlue znika ze zbiornika. Po pierwszym tankowaniu widać, że spalanie spada.

Pozdr i dziękuję za pomoc.
Dziwna sprawa mój od tygodnia z uszkodzonym czujnikiem spalin prostym za katalizatorem jeździ. I spalanie nic nie wzrosło. Mam już nowy na wekendzie będe wymieniał Ori w serwisie 290zł netto :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: