Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 wrz 2012, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam.
Mam pytanie odnosnie blokady mostow w wywrotce 6x4 bo ostatnio rozmawialem ze znajomym i wstyd sie przyznac, ale juz zwatpilem czy zawsze dobrze rozumialem ikonki na przyciskach od blokad..;-/. Mianowicie zawsze myslalem, ze jest tak: Normalnie ciagnie w takiej wywrotce tylko jedna os (jedno kolo na tylko jednej z osi), po wlaczeniu przycisku na ktorym widac ikonke z jedna osia z tylu i jedna skrecona osia z przodu to wowczas zalacza mi sie z tylu druga os (jedno kolo na drugiej osi) i moge normalnie skrecac w terenie bo ciagna mi po prostu obydwie osie ale tylko po jednym kole na kazdej z nich; po wcisnieciu dodatkowo drugiego przycisku na ktorym widoczne sa zblokowane 2 osie to wowczas blokuje jednoczesnie obydwie osie tylne i ciagna mi 4 kola tylne (wlasciwie 8 kol bo to blizniaki). A czy mozna zblokowac tylko jedna os na tyle? Np nie zalaczac tego pierwszego guzika i wowczas nacisnac ten drugi? Ten kto jezdzi 6x4 pewnie wie o ktorych symbolach mowie, ale postaram sie zrobic zdjecia jutro i zarzucic tutaj bo strasznie mnie to nurtuje...


Post Wysłano: 14 wrz 2012, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Chodzi o 2 dolne przyciski po lewej stronie...
http://images44.fotosik.pl/401/c198825435447331.jpg
Dziekuje za pomoc.


Post Wysłano: 15 wrz 2012, 1:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Pierwszy od góry blokada międzymostowa
Drugi blokada mechanizmu różnicowego :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Pierwszy od góry blokada międzymostowa
Drugi blokada mechanizmu różnicowego :wink:
Dziekuje kolego, czytalem wlasnie ciekawy temat nt. blokad na ktorym wypowiadal sie kolega MANik i prawie wszystko zrozumialem, prawie...;-). Mianowicie ktora os ciagnie normalnie bez zalaczanie miedzymostowej? Chyba nie zawsze pierwsza na tyle (bo tak mozna wywnioskowac z obrazka na przycisku dolnym lewym u mnie na zdjeciu, pierwsza os po osi skretnej a wiec przedniej)? Jesli zalacze blokade poprzeczna tylko (wcisne dolny lewy przycisk na moim obrazku) to bede mi ciagnely 2 kola na jednej z osi ale jesli mam 6x4 to nie wiem ktora to bedzie os, tak? Moze byc pierwsza na tyle albo druga? Bo jesli dodatkowo zalacze blokade miedzymostowa (krzyzowa) [przycisk lewy gorny u mnie na obrazku] to juz wtedy na pewno beda krecily obie zblokowane osie...
Tak jest w kazdej wywrotce 6x4, ze ciagnie jedna z osi na tyle a nie zawsze pierwsza os, tak jest przy MANie tylko czy sie glupot nasluchalem, ze tak tylko przy ZFach jest?;-)


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 14:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z napędem kół jest podobnie jak w osobówce, napęd jest przekazywany na tą oś/koło gdzie ma najlżej. Podniesiesz jedno koło z tyłu i ono będzie się kręcić a reszta stała w miejscu. Więc napęd jest przekazywany na dwie tylne osie i tylko od danej sytuacji na drodze zależy która oś "ciągnie" pierwsza czy druga.
Po to jest właśnie blokada między osiowa aby napęd był na stałe przekazywany na obie osie. Gdy załączysz blokadę mostu następuje blokada mechanizmu różnicowego na obu mostach napędowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 14:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Po to jest właśnie blokada między osiowa aby napęd był na stałe przekazywany na obie osie. Gdy załączysz blokadę mostu następuje blokada mechanizmu różnicowego na obu mostach napędowych
Czyli nie zblokuje tylko jednej osi (pierwszej albo drugiej) przy 6x4? Jak zalacze tylko blokade poprzeczna bez blokady miedzymostowej to nie uda mi sie zblokowac jednej z osi?


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Czyli nie zblokuje tylko jednej osi (pierwszej albo drugiej) przy 6x4? Jak zalacze tylko blokade poprzeczna bez blokady miedzymostowej to nie uda mi sie zblokowac jednej z osi?
Nie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 20:48

Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny.


Post Wysłano: 16 wrz 2012, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny.
Podnieś auto na resorze :mrgreen: . chłopie co Ty opowiadasz :?: :!:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 wrz 2012, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Czyli nie da sie zblokowac tylke jednej osi w mojej wywrotce. Dziekuje koledzy za cierpliwosc i fachowe rady:-)


Post Wysłano: 27 lis 2012, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Cytuj:
Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny.
Podnieś auto na resorze :mrgreen: . chłopie co Ty opowiadasz :?: :!:
Nie wiem co kolega fulcrum mial na mysli bo nie rozumiem jego wypowiedzi, ale cos w tym chhyba jest;-). Dzisiaj przez przypadek akurat na takim terenie bylem ze ostatnia os na pusto byla w gorze i bez blokady po prostu sie zatrzymalem, zalaczylem na chwilke zeby tylko stamtad ruszyc i z ciekawosci zalaczylem blokade poprzeczna tylko (bez miedzymostowej), o dziwo zalaczyla sie tylko poprzeczna ostaniej osi (sic!). Normalnei krecily sie obydwa kola ostatniej osi i auto stalo nadal! Co wy na to? Jednak mozna zalaczyc sama poprzeczna i wtedy tylko jedna os ciagnie...


Post Wysłano: 29 lis 2012, 3:13

Trochę to tłumacząc pokomplikowałem,ale kto jezdził mercedesem i manem to na pewno zauważył różnice...A jeśli nie to proponuję wycieczkę do serwisu mana,tam mu powiedzą,że można mieć mana ciągnącego stale wszystkimi kołami (tak jak mercedes), ale trzeba za to dodatkowo zapłacić...


Post Wysłano: 29 lis 2012, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2010, 18:21
Posty: 134
GG: 1
Samochód: Premium 460

Cytuj:
Trochę to tłumacząc pokomplikowałem,ale kto jezdził mercedesem i manem to na pewno zauważył różnice...A jeśli nie to proponuję wycieczkę do serwisu mana,tam mu powiedzą,że można mieć mana ciągnącego stale wszystkimi kołami (tak jak mercedes), ale trzeba za to dodatkowo zapłacić...
Chodzi Ci o mechanizm ze szperą?
Pierwsze słysze żeby ktoś to stosował w ciężarówkach, ale kto wie...


Post Wysłano: 30 lis 2012, 3:55

Żadna szpera.Po prostu w manie napęd jest stale przekazywany na jedną oś.Przekręcając pokrętło powodujesz dołączanie kolejnych mostów lub blokad mechanizmu różnicowego.Z kolei w mercedesie napęd jest przekazywany stale na wszystkie koła (oczywiście te napędzane!).Przekręcając pokrętło blokujesz mechanizm różnicowy w moście lub włączasz blokadę międzyosiową.
Dla eksperymentu proponuje podnieść na lewarku przednie napędzane koło i spróbować zjechać z niego bez załączania żadnej blokady.W mercedesie się to nie uda,gdyż napęd zostanie przeniesiony na koło które ma najlżej,czyli przednie wiszące w powietrzu.Natomiast man zjedzie z lewarka gdyż cały napęd jest tam przenoszony na jedną oś.Z tego co pamiętam jest to ostatnia oś.
Dlatego też w manie 8x6 można nie zauważyć gdy się zgubi wał napędowy od przedniej osi (autentyczne zdarzenie!!),a w mercedesie się to nie uda.Po prostu auto nie pojedzie bez wału.Chyba,że załączy się blokadę międzyosiową, wtedy da się jechać...
Mam nadzieję,że teraz to przejrzyściej wytłumaczyłem :D


Post Wysłano: 30 lis 2012, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Żadna szpera.Po prostu w manie napęd jest stale przekazywany na jedną oś.Przekręcając pokrętło powodujesz dołączanie kolejnych mostów lub blokad mechanizmu różnicowego.Z kolei w mercedesie napęd jest przekazywany stale na wszystkie koła (oczywiście te napędzane!).Przekręcając pokrętło blokujesz mechanizm różnicowy w moście lub włączasz blokadę międzyosiową.
Dla eksperymentu proponuje podnieść na lewarku przednie napędzane koło i spróbować zjechać z niego bez załączania żadnej blokady.W mercedesie się to nie uda,gdyż napęd zostanie przeniesiony na koło które ma najlżej,czyli przednie wiszące w powietrzu.Natomiast man zjedzie z lewarka gdyż cały napęd jest tam przenoszony na jedną oś.Z tego co pamiętam jest to ostatnia oś.
Rozumiem doskonale, ale wydawalo mi sie wiele razy w zwirowni, ze podczas straty przyczepnosci krecila czesto 2ga os (liczac od przodu w aucie 3osiowym a wiec 1wsza to os przednia itd).
Cytuj:
Dlatego też w manie 8x6 można nie zauważyć gdy się zgubi wał napędowy od przedniej osi (autentyczne zdarzenie!!),a w mercedesie się to nie uda.Po prostu auto nie pojedzie bez wału.Chyba,że załączy się blokadę międzyosiową, wtedy da się jechać...
Mam nadzieję,że teraz to przejrzyściej wytłumaczyłem :D
Masz na mysli, ze auto w konfiguracji 8x6 (Mercedes) nie pojedzie bez walu na przedniej osi? Nie jezdzilem 4osiowymi, ale z tego co wiem przod jest zalaczany oddzielnie i niezaleznie wiec auto zawsze pojedzie bo pomimo zalaczenia przodu i tak tyl ciagnie, tyl z prodem sa niezalezne wiec nawet jesli Twoja teoria dziala to i tak bedzie mozna jechac bez blokady... ale nie jezdzilem 4osiowymi wiec moze masz racje.


Post Wysłano: 01 gru 2012, 6:24

Gdy w mercedesie urwiesz,odkręcisz wał przenoszący napęd na pierwszą oś, a nawet gdy rozwalisz do końca krzyżak na półośce w przednim moście to już dalej nie pojedziesz...Po prostu napęd będzie przenoszony tam gdzie ma najlżej, czyli tam gdzie się coś urwało.Możesz załączyć blokadę międzyosiową i jedynie wtedy dojedziesz do mechanika.Ale to nie jest najzdrowsze dla układu napędowego,jak wiesz każda oś na zakrętach pokonuje inną drogę i występują wtedy niezdrowe naprężenia.W manie kumplowi odkręcił się wał i jego jedną część zgubił.Najśmieszniejsze było to,że nie zauważył tego i nie potrafił w firmie powiedzieć gdzie ten wał może być... :lol: Czyli da się jednak manem jechać bez wału!


Post Wysłano: 15 sty 2014, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Gdy w mercedesie urwiesz,odkręcisz wał przenoszący napęd na pierwszą oś, a nawet gdy rozwalisz do końca krzyżak na półośce w przednim moście to już dalej nie pojedziesz...Po prostu napęd będzie przenoszony tam gdzie ma najlżej, czyli tam gdzie się coś urwało.Możesz załączyć blokadę międzyosiową i jedynie wtedy dojedziesz do mechanika.Ale to nie jest najzdrowsze dla układu napędowego,jak wiesz każda oś na zakrętach pokonuje inną drogę i występują wtedy niezdrowe naprężenia.W manie kumplowi odkręcił się wał i jego jedną część zgubił.Najśmieszniejsze było to,że nie zauważył tego i nie potrafił w firmie powiedzieć gdzie ten wał może być... :lol: Czyli da się jednak manem jechać bez wału!
Mylisz 6x6 z 6x4 - mowisz o 6x6 i napedzie przedniej osi - tak jest jak mowisz - merc,iveco maja staly naped na wszystkie osie i skrzynie rozdzielcza z mechanizmem roznicowym(ktory mozesz zblokowac i nawet bez walu do przedniego mostu pojedziesz). Man i Volvo maja przody dolaczane na sztywno - musisz je wlaczyc by ciagnely i masz spiete na sztywno przod z tylem ( nie mozesz jezdzic z przodem po twardej nawierzchni).

W 6x4 zawsze ciagna dwie osie nie wazne jakiej marki auto. Nastepnie masz blokade miedzymostowa w volvo i iveco jest w jednym przycisku/pokretle z blokada mechanizmu roznicowego i nie ma innej mozliwosci wlaczenia jak napierw blokady miedzymostowej - dwa mosty ciagna jednakowo, ale moze to byc np dwa lewe kola czy dwa prawe albo po przekatnej i aby tego uniknac wlaczasz blokade mech.roznicowych - wtedy masz na sztywno wszystkie 4 kola.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: