Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Ja bym do tej listy dodał jeszcze Ziła 157-prawie jak truck trial :shock:
Jak 157-mka to tylko to http://www.youtube.com/watch?v=c2FC-AJ-P_Y :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Wszystkie te auta robią wrażenie - ale tak naprawdę ciężko jest je porównywać. Nie ma auta którego by się nie dało zakopać, a tutaj spore znaczenie nawet nie rok produkcji, ale waga. To jest kluczowy element jeśli chodzi o możliwości terenowe. W dalszym ciągu patrzymy już na to jak auto daje radę sobie na szosie - i tak potężny Kraz 255B na oponach balonowych wymiata w terenie, o tyle na drodze takie auto sprawia tyle problemu że głowa boli.

Jeszcze inna bajka że nawet sama opona dużo daje - szosowa jest do d..y, pośrednia jakoś daje radę, ale i tak "jodełki" widywanej bardzo często w pożarniczych 266 na tylnych osiach nic nie przebije. A ta sama jodełka na asfalcie będzie lipna.

Prawda jest taka, że w zależności od tego do czego auto ma być stosowane różne są rozwiązania techniczne - w terenie przykładowo lepiej sprawdzają się koła pojedyncze niż bliźniaki, a bliźniaki są lepsze na drogi utwardzone.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Bo też i trudno tutaj porównywać.IFA,Robur,Star jeździły w energetyce.Ciężki teren,ale bez ciężarów.Praga doskonała do lasu,Star zresztą też,w późniejszym okresie zastąpił Pragi.Tatra nadawała się na wywrotkę.Kraz topór do ciężkiej roboty,ale mało zwrotny.Do lasu nichuchu.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 25 gru 2013, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

kraz w lesie ma jedną wadę -jest długi i szeroki , jak chcesz żeby przejechać to trzeba mu dwupasmową autostradę wyrąbać, o ile u nas na nizinach jest to jeszcze wykonalne choć kosztuje i czasu marnuje , tak w górach gdzie są ogromne różnice wysokości i drogi często są na zboczach może to być problemem...pozatym dla mnie nr1 jeśli chodzi o teren , ma ogromny prześwit, ciężko go zawiesić , brodzić może głęboko , załadować można sporo, ......

z krazem podobno jest jakiś problem z przejazdem drogą publiczną bo za szeroki jest i trzeba specjalnych pozwoleń czy tam przy rejestracji jest problem-tak zasłyszałem pocztą pantoflową nie zaręczam że to 100% prawda ale warto by było się zainteresować jeśli musisz na drogę publiczną wyjechać.....

u mnie x lat temu przy remoncie wałów przeciwpowodziowych w wiosce obok jeździły krazy 255 z kiprami od kamaza, nawet miały tablice rejestracyjne, gadałem z szoferem to mówił -owszem w terenie nie ma sobie równych , ogromne koła z terenowym bieżnikiem i wysoki prześwit robią swoje , ale porażka na normalnej drodze -auto szerokie i wysokie nigdzie się nie mieści na wiejskich drogach to trzeba prawą stroną wjeżdżać w rów żeby się z autem minąć, zawracanie masakra , promień skrętu jak tir z naczepą :D no i opony podobno strasznie wyją na czarnym.....

star 266 jest niezły jedyny minus że ma małą ładowność jak na 6x6 (chyba tylko 3.5 tony w terenie według specyfikacji dlatego chyba tylko raz widziałem 266 wywrotkę :D ) ale pod zabudowy specjalistyczne super sprawa u mnie zakład energetyczny do dziś ma 2 -jeden to jakiś świdrodźwig drugi taki z budką dla ludzi i mało ,,kipą''

do stara 266 masz najlepszy dostęp do części i jest to najoszczędniejsze w spalaniu auto.....


Post Wysłano: 26 gru 2013, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Zgadza się-taki KrAZ na "balonach" ma szerokość 2,75m, a standardowe maszyny poruszające się po drogach mają 2,5m, więc parę centymetrów różnicy jest :wink:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 21 mar 2014, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 21:27
Posty: 5
Samochód: Tatra 148 S3
Lokalizacja: Wielkopolska

Nie miałem porównania w pracy z Krazem ale moją Tatrą 148 wjeżdżam tam gdzie nowe ciężarówki się topią i mało tego ,że w ten sam teren wjeżdżam to jeszcze je z tego terenu wyciągam!!! Wbijam biegi terenowe, napęd na 3 osie, blokadę 3 mostów z rury ogień i ciągnie jak złoto w każdym terenie bo jak powiadają to ciężarówka która sama sobie wytycza drogi!!! Pracuję często ze Starem 266 wywrotką - też sobie dzielnie daje radę w terenie ale na niego pakują około 10 ton a na mojego około 20 ton i w naprawdę ciężkim terenie nie zawsze daje rady i muszę go czasami wyciągać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: