Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2016, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2016, 22:11
Posty: 2

Witam, zacząłem pracę na wywrotce Man 2. 422. Jestem świeżo po kursie i nie mam rozeznania co gdzie sie dolewa. Oczywiście pod maską płyn chłodnicy, olej silnikowy i płyn hamulcowy wiem gdzie jest, słyszałem jednak ze jeszcze jest olej do skrzyni biegów , wspomagania układu kierownicy. Tych niestety nie wiem gdzie się wlewa. Widziałem tez ze jeden kierowca wlewal cos pod kabiną, co to mogło być ?, moze mi ktoś wytłumaczyć co oprócz oleju silnikowego , hydraulicznego , hamulcowego oraz płynu chlodzącego powinienem sprawdzać lub dolewać? I gdzie ewentualnie mam tego szukać ? Jestem nowy, a o mechanice dopiero sie uczę . Głupio mi sie pytać ludzi w firmie których nie znam


Post Wysłano: 09 lis 2016, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Oczywiście pod maską płyn chłodnicy, olej silnikowy i płyn hamulcowy wiem gdzie jest
Pokaż


Post Wysłano: 09 lis 2016, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Tobie nie chodzi czasem o Mana 22.422? Czyli serię F90?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 10 lis 2016, 7:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2016, 22:11
Posty: 2

Tak, o Mana 22.422. Źle napisałem. Jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć ?


Post Wysłano: 10 lis 2016, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 maja 2016, 16:20
Posty: 157

Cytuj:
Cytuj:
Oczywiście pod maską płyn chłodnicy, olej silnikowy i płyn hamulcowy wiem gdzie jest
Pokaż
Zapewne mowa o płynie hamulcowym do sprzęgła.


Post Wysłano: 10 lis 2016, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Zapewne mowa o plynie hamulcowym do sprzegla.
Aha, w sumie racja. Przecież do hamulców leje się olej silnikowy


Post Wysłano: 10 lis 2016, 12:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ile w bębny wchodzi oleju? Mam teraz do wymiany i nie wiem.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 10 lis 2016, 16:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ile w bębny wchodzi oleju? Mam teraz do wymiany i nie wiem.
kup 20 litrów (maszynowego) wystarczy i banieczka jeszcze zostanie na......

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 lis 2016, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Cytuj:
Zapewne mowa o plynie hamulcowym do sprzegla.
Aha, w sumie racja. Przecież do hamulców leje się olej silnikowy
Jakkolwiek dziwnie to dla Ciebie brzmi to do układu hydraulicznego sterowania sprzęgłem leje się DOT-4 znany jako płyn hamulcowy. Niektóre MANy taki układ mają.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 11 lis 2016, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Jakkolwiek dziwnie to dla Ciebie brzmi to do układu hydraulicznego sterowania sprzęgłem leje się DOT-4 znany jako płyn hamulcowy. Niektóre MANy taki układ mają.
Ale te starsze raczej, jak np F90 z tematu. W SK chyba też taki układ był.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 11 lis 2016, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do modelu tga do układu wspomagania sprzęgła był stosowany płyn hamulcowy DOT 4
Od modelu TGA gdzie sprzęgło i sterowanie biegami jest hydrauliczne jest stosowany specjalny płyn hydrauliczny i nie wolno tam wlewać płynu DOT 4 bo rozpuści uszczelnienia
Na zbiorniczku wyrównawczym jest napisane jakim płynem hydraulicznym ma być układ zalany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 lis 2016, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Aha, w sumie racja. Przecież do hamulców leje się olej silnikowy
No i czemu się zbijasz z chłopaka jak tak jest :wink:
Ogólnie Dolewać się nie powinno nic po za olejem silnikowym bo reszta w teorii powinna być szczelna.
A więc olej wiadomo 422 otwierasz atrapę stojąc przodem do auta z prawej masz banet i korek wlewu sprawdzasz i dolewasz ewentualne straty. Płyn chłodniczy lejesz do zbiorniczka wyrównawczego korek po lewej stronie filtra kabinowego. Nie wlewaj płynu pod korek i nie dolwaj go na rozgrzanym silniku, a jak już chcesz to tylko na odpalonym silniku. Ogólnie na zimnym silniku jak w zbiorniczku będzie 1-2 cm na dnie jest dobrze. Jak kiedyś nalałem pod maxa czyli za to łączenie zbiorniczka to na rozgrzanym nie miał się gdzie płyn podziać i wyrzuciło go do prawej przegrody. Olej w skrzyni biegów sprawdzasz odkręcając śrubę na klucz 24 z prawej strony skrzyni u dołu. Jeśli leci jest ok. Pamiętaj aby auto stało na równym podłożu. Tym korkiem też dolewasz ewentualne braki aż się będzie przelewać. aby sprawdzić olej w spomaganiu kierownicy musisz podnieść kabinę do góry i stojąc po lewej stronie auta za schodkami masz zbiorniczek a w nim duży korek od wlewu. W tym tez zbiorniczku jest filtr możesz go od razu wymienić koszt groszowe sprawy koło 15zł. Trzeba go wcisnąć i przekręcić. A co do wyśmiewanego płynu hamulcowego oczywiście że jest ale nie w układzie hamulcowym jako czynnik roboczy a w układzie sprzęgła. Patrząc na auto od przodu pod atrapą w prawym górnym rogu masz tam też podziałkę MIN MAX lejesz na maxa. Tak jak MAN napisał lejesz tam DOT 4. Jest jeszcze olej w tylnym moście nie wiem gdzie się go wlewa bo nigdy tego nie robiłem ale wiem że u dołu jest korek od spustu oleju. Ale pewnie Ci się to nie przyda bo ten olej wymienia się co 500 tys. :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: