Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2013, 17:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2013, 17:28
Posty: 3
Samochód: Volvo Fm 12 420

Witam!
Od wczoraj jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem volvo Fm 12 420 8x4 z 2002 roku. Niestety nie wiem na jakim oleju samochód jeździł do tej pory i tym samym nie wiem czym go zalać. Przebieg 400 000 km.
Czy filtry powinny być oryginalne czy mogą być zamienniki.
Czy średnie spalanie na poziomie 32 l/100 w trasie pół na pół teren zabudowany jest ok?
Czy ktoś wie ile takie volvo spali pod obciążeniem 30 ton kursy tzw koło komina... do 50km.
Za wszelkie odpowiedzi dziękuję!


Post Wysłano: 17 lut 2013, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Volvo chce zawsze 15w40 - ja osobiscie leje shella i zmieniam co ok 20tys km.
Filtry kupuj jakie chcesz, ja zazwyczaj mialem mann lub hengsta
FM na pewno nie ma ladownosci 30t, co najwyzej moze miec 41dmc o ile jest na "ciezkim" podwoziu.
Spalanie w kolo komina przy takich ladunkach z 40-50 w zaleznosci od kierowcy i uksztaltowania terenu.
Zapodaj fotke auta

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 17 lut 2013, 22:16

Cytuj:
Volvo chce zawsze 15w40 - ja osobiscie leje shella i zmieniam co ok 20tys km.
Filtry kupuj jakie chcesz, ja zazwyczaj mialem mann lub hengsta
FM na pewno nie ma ladownosci 30t, co najwyzej moze miec 41dmc o ile jest na "ciezkim" podwoziu.
Spalanie w kolo komina przy takich ladunkach z 40-50 w zaleznosci od kierowcy i uksztaltowania terenu.
Zapodaj fotke auta
Dlaczego piszesz, że Volvo zawsze chce 15W40? W transporcie dalekobieżnym, silnik 480E5 był zalewany Mobil Delvac 10W40, wymieniany co 60 tyś km. Owszem, o ile przebieg (trudne warunki, w jakich pracuje silnik) od wymiany do wymiany może być mniejszy o tyle lepszym rozwiązaniem wydaje się być półsyntetyk. Zaznaczam, że Volvo to FH, serwisowane w autoryzowanym serwisie Volvo i od nowości był lany taki olej.
Teraz jeżdżę DAF-em (przebieg 570 tyś., Euro 5) po kraju i leję Texaco 10W40 ACEA-E6 (półsyntetyk).
A filtry dokładnie jak 5eba pisał - Mann lub Hengst, z naciskiem na tego drugiego.


Post Wysłano: 17 lut 2013, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
A filtry dokładnie jak 5eba pisał - Mann lub Hengst, z naciskiem na tego drugiego.
Hengst nie jest zły, ale do Knechta mu daleko.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 lut 2013, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2013, 17:28
Posty: 3
Samochód: Volvo Fm 12 420

Ładowność owszem 18 ton ale auto użytkowane będzie od 25 do 30 ton. zdjęcie:
Obrazek
Więc z tym olejem to nie do końca takie pewne że 15w40.Dla pewności zadzwonię do serwisu...

Co do samochodu to całkiem ładny i zdrowy- serwisowany do 290 000...
Dzięki za info!


Post Wysłano: 17 lut 2013, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Ja mowilem o silnikach D12a/c - bo przypuszczam ,ze wlasnie taki jest w 2002roczniku i tam byly 15w40, nie mam pojecia jakie oleje leje sie do E5

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 17 lut 2013, 23:02

A to przepraszam. Pisałem to na podstawie doświadczeń z M-B 2001 (lany Shell 10W40) no i później Volvo FH 480E5 i wspomniany Mobil.


Post Wysłano: 17 lut 2013, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2013, 17:28
Posty: 3
Samochód: Volvo Fm 12 420

Faktycznie D 12. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam!


Post Wysłano: 17 lut 2013, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jak byl serwisowany to i pewnie sa ksiazki od niego - w serwisowce ladnie opisane jest jakie oleje gdzie sie naleza.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 18 lut 2013, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Co do volvo to lej mu 15w40, filtry w serwisie kosztują prawie tyle samo co zamiennik. Masz 2 olejowe+baypas, dwa paliwowe, wodny(o nim często się zapomina.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2013, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 mar 2013, 22:28
Posty: 11
Samochód: inny

Jeśli chodzi o olej to polecam Statoil Powerway 15w40 lub tańszy Polski platinum ultor CH4 15w40 lub CG-4 15w40 na normę EURO 3. A filtry to do volvo to filtry MANN chociaż ostatnio widziałem że CLEaN FILTERS też robi filtry na pierwszy montaż ale nie pamiętam czy do man-a czy do volvo ale na pewno są tańsze. Nie warto kupować oryginalne ponieważ przepłaca się za nie. Jest wielu producentów filtrów których zamienniki mają jakość pierwszego montażu (MANN, KNECHT, WF-Sędziszów, CLEAN FILTERS). Też nie warto kupować chińczyka ponieważ mogą być problemy. Poza tym materiał filtracyjny ma wiele do życzenia.

_________________
Emar Hurtownia i dystrybutor olejów.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: