wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Ogólne] Centralne smarowanie
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=15228
Strona 1 z 1

Autor:  sapciak [ 08 cze 2008, 12:52 ]
Tytuł:  [Ogólne] Centralne smarowanie

Pomożecie jaki mam wlac olej to zbiorniczka centralnego smarowania?? Dla większości to jest oczywiste. Ale dostałem autko z tym urzadzonkiem. I nie chce od razu strzelic jakiejs gafy :)
Z góry dzieki

Autor:  MAN [ 08 cze 2008, 13:44 ]
Tytuł:  Re: centralne smarowanie

Po pierwsze żadnego oleju tam sie nie wlewa.
Po drugie aby wiedzieć jakim smarem napełnić cebtral musisz podać producenta centralnego smarowania lub zapodać jakąś fotkę lub powiedz czy zbiornik na smar jest okrągły czy prostokątny

Autor:  sapciak [ 08 cze 2008, 13:52 ]
Tytuł:  Re: centralne smarowanie

zbiornik jest okragly.
jutro zrobie dokladne zdjecia i podam wszystkie dane..

Autor:  koza874 [ 05 wrz 2008, 17:50 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

wlasnie dajcie coś o tym znać bo mi to sie tez przyda. od niedawna jezdze na scani u mnie tez jest okragly zbiorniczek i tez nie wiem jak go sie otwiera. ale z tego co widze to chyba jest zakrecany??

Autor:  marcinp1985 [ 16 wrz 2008, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

A tak wogole to przypadkiem niewpuszcza się tam przez kalamitke smaru?

Autor:  RoBeRtO [ 24 wrz 2008, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

no dokladnie do tankowania jest odpowiednie do tego przylacze.
Co do smaru to musisz zbadac jego konsystencje tzn czy jest to typowy, najczesciej stosowany smar, czy tez smar polplynny - czyt. rzadzizna.

Autor:  sapciak [ 24 wrz 2008, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

ja nie mam rzadnego przylacza do wpuszczania smaru. tylko normalny korek. jutro zrobie zdjecia i wrzuce.

Autor:  adonnay [ 24 wrz 2008, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

Cytuj:
ja nie mam rzadnego przylacza do wpuszczania smaru. tylko normalny korek. jutro zrobie zdjecia i wrzuce.
W Scanii układ centralnego smarowania uzupełnia się poprzez specjalne przyłącze, które przygotował producent pompy ACL. Jeżeli jest to fabrycznie wyposażony pojazd w ten układ to jest to Lincoln jeżeli dokładany układ to być może Groeneweld, lub inny. Każdy producent stosuje swój typ przyłącza. Uzupełnia się go specjalnym smarem do układu ACL. Do kupienia prawie każdego producenta smarów. Przyłącza do napełniania też można zdobyć bez problemów.

Autor:  sapciak [ 25 wrz 2008, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

tak u mnie wyglada zbiornik z centralnego smarowania


Obrazek

Autor:  koza874 [ 25 wrz 2008, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

ale dziki. a jak u mnie jest taka sporawa puszeczka w porownaniu do tego to ze 3 4 razy wieksza. ma niebieski kolor i znajduje sie z lewej strony i zeby do niej dojsc trzeba podniesc kabine ale nie jest gleboko tylko prawie nad skrzynia ale bardziej z lewej str.niby jest na niej strzalka ale nie chce sie odkrecic. druga sprawa to czy smarowanie powinno dawac od razu na siodlo?

Autor:  marcinp1985 [ 28 wrz 2008, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

Z tego co wiem w "skakankach" serii "4" z silnikiem HPi jest kalamitka i tylko przez nią podasz smar do zbiorniczka z centralnego smarowania.Pokrywy górnej nie powinno się odkręcać i wogóle to jej się nie da w normalny sposób odkręcić.

Co do siodła sam je dobrze nasmaruj to w tedy będziesz miał pewność ze nic nie będzie tarło i skrzypiało.Pozdrawiam.

Autor:  aiszat [ 12 mar 2009, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

Ja też miałem problemy ze smarowaniem. Motałem się bardzo długo, dopiero kumpel poradził mi skorzystanie z fachowców i problem mam z głowy.Takich firm jest kilka,ale znalazłem firmę w której telefonicznie można się też bardzo dużo dowiedzieć i uzyskać poradę. Jednak co fachowcy, to fachowcy.Jeśli chcesz wejdż na centralnesmarowanie.pl.Tam znajdziesz potrzebne Ci dane i jakiś kontak.Jestem pewny, ze uzyskasz wszelką pomoc.
Pozdrawiam

Autor:  kojakvolvo1976 [ 07 cze 2009, 3:36 ]
Tytuł:  Re: Centralne smarowanie

ja dodam jedna uwage moj kolega kupil nowe Volvo VNL i zamontowal centralne smarowanie wszystko robilo dobrzei bylo napelniane odpowiednim smarem ale w 4 roku padlo lozysko wyciskajace sprzeglo jak sie pozniej okazalo przewod doprowadzajacy smar przestal byc drozny i to bylo przyczyna awari polecam okresowe kontrolowanie tego

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/