Grupa Transportowa - logistyka krajowa i międzynarodowa

Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

40TON.netNaprawa foteli TIRSpeedtruck.eu



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 26 mar 2015, 13:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 26 mar 2015, 13:51
Posty: 2
Witam

czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jakie oznaczenia silnika mają silniki rzędowe w Scani ? chciałbym wiedzieć w jakich rocznikach występują i czy mają jakieś konkretne oznaczenie? czy na dowodzie coś identyfikuje że jest to silnik rzędowy lub jakiś znaczek na kabinie ?


Na górę
PostWysłano: 26 mar 2015, 15:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1810
Samochód: XF e6, MP3, MP2
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Polecam opcję SZUKAJ. Temat wałkowany miliardy razy :roll:


Na górę
PostWysłano: 26 mar 2015, 22:40 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:12
Posty: 195
Samochód: R410
Lokalizacja: Radom/Przysucha
Rzędówki w Scanii mają od 9 do 11 litrów pojemności (seria 3) oraz od 9 do 14 litrów (seria 4)
Oznaczenia w tych seriach - pierwsza lub dwie pierwsze cyfry to pojemność silnika a ostatnia to nr serii np 93 113. Moce od 230 do 400koni. 143 to już była 14 litrowa Vka. Moce od 420 do 500koni

W czwórkach 94 114 124 144 to były rzędówki od 230 do 530 koni 164 to już były Vki od 480 do 530 koni.

Seria R, patrz po oznaczeniach. Powyżej 500 to już Vki

uff....

_________________
Nie spać, zwiedzać zapier......


Na górę
PostWysłano: 26 mar 2015, 23:18 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1400
Samochód: Fiat Bravo II 1.9 MultiJet 163PS
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna
144 to też V8, a 164 miały moc 480 i 580 koni.

_________________
Naczelny sztywny pal Azji WC.

Solaris Urbino 12 '14


Na górę
PostWysłano: 26 mar 2015, 23:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 862
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R
Ale herezje wypisujesz.
Cytuj:
W czwórkach 94 114 124 144 to były rzędówki od 230 do 530 koni 164 to już były Vki od 480 do 530 koni.
W Czwórkach 94, 114, 124 to silniki rzędowe. Moc od 230KM do 470KM. Niektóre na pompie a inne na pompo wtryskach PDE a jeszcze też były pompowtryskiwacze HPI.
144 to V8 o pojemności 14 litrów, na zwykłej pompie wtryskowej z mocą odpowiednio 460 i 530KM. Spełniające normę emisji Euro 2.
164 to V8 o pojemności 16 litrów na pompowtryskach PDE, moc to 480 oraz 580KM. Te silniki spełniają normę
Euro 3.


Ostatnio zmieniony 26 mar 2015, 23:35 przez VeRay, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 26 mar 2015, 23:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1810
Samochód: XF e6, MP3, MP2
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
W serii 3 silniki V8 zaczynały się od 400KM, a nie 420.
Był także dostępny 400 konny silnik R6 wyposażony w układ TC.


Na górę
PostWysłano: 27 mar 2015, 10:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 26 mar 2015, 13:51
Posty: 2
...mamy V z 2002 roku 530 KM... auto do przewozu drewna --- jest tragedia ze spalaniem

raz jest 60 L n/ 100 km a raz 100 l / 100 Km ... próbowaliśmy juz wszystkiego łącznie z wymianą silnika i dalej tragedia.


zastanawimy się nad wymianą na auto z rzedówką.

wcześniej mieliśmy stara scania 112L spalanie na poziomie 40 L / 100

oczywiście trzeba pamieć że to las...


Na górę
PostWysłano: 27 mar 2015, 16:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 862
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R
Na zwolnicach?


Na górę
PostWysłano: 27 mar 2015, 19:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:12
Posty: 195
Samochód: R410
Lokalizacja: Radom/Przysucha
Cytuj:
Ale herezje wypisujesz.
Cytuj:
W czwórkach 94 114 124 144 to były rzędówki od 230 do 530 koni 164 to już były Vki od 480 do 530 koni.
W Czwórkach 94, 114, 124 to silniki rzędowe. Moc od 230KM do 470KM. Niektóre na pompie a inne na pompo wtryskach PDE a jeszcze też były pompowtryskiwacze HPI.
144 to V8 o pojemności 14 litrów, na zwykłej pompie wtryskowej z mocą odpowiednio 460 i 530KM. Spełniające normę emisji Euro 2.
164 to V8 o pojemności 16 litrów na pompowtryskach PDE, moc to 480 oraz 580KM. Te silniki spełniają normę
Euro 3.
Dobrze że profesorowie czuwają ;)

_________________
Nie spać, zwiedzać zapier......


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2015, 9:00 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń
Cytuj:
Cytuj:


164 to V8 o pojemności 16 litrów na pompowtryskach PDE, moc to 480 oraz 580KM. Te silniki spełniają normę
Euro 3.
Każda 164 V8 to Euro 3?? bo wydaje mi się że początek produkcji 164 to zwykłe wtryski i Euro2 ??

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2015, 11:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 1810
Samochód: XF e6, MP3, MP2
Lokalizacja: Jelcz/Wrocław
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


164 to V8 o pojemności 16 litrów na pompowtryskach PDE, moc to 480 oraz 580KM. Te silniki spełniają normę
Euro 3.
Każda 164 V8 to Euro 3?? bo wydaje mi się że początek produkcji 164 to zwykłe wtryski i Euro2 ??
Silnik DC16 od samego początku projektowany był do spełnienia normy E3 i wyższych. Wszystkie 164 to E3 z PDE.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe