Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 12:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 gru 2009, 15:21
Posty: 56
GG: 0
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Giebułtów-Bolesławiec

http://www.youtube.com/watch?v=MnyKNquO ... re=related

Ktoś słyszał o takim wynalazku ? To ma być produkowane czy to tylko prototyp ? . Skoro Mercedes posunął się tak daleko to czemu miała by to nie zrobić Scania ? ;] Pozdro!
Jak było to najmocniej przepraszam.


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 12:48

To jest fotoszopka zwykła. A jeżeli chodzi o moc - http://www.youtube.com/watch?v=lvX7ySpN ... 00bumNTTQc 750 z standardowych 460 .


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Też mi to wygląda na jakieś zabawy programem graficznym niż na koncepcyjny samochód.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 16:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

To jest wytwór fantazji jakiegoś turka, na tym kanale jest też Scania R1000 i jakiś inny concept truck.


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 17:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 gru 2009, 15:21
Posty: 56
GG: 0
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Giebułtów-Bolesławiec

Cytuj:
To jest wytwór fantazji jakiegoś turka, na tym kanale jest też Scania R1000 i jakiś inny concept truck.
Ta R1000 nawet daje radę,troche chyba wyglądem przypomina Actrosa.Jeśli Scania wprowdzi naprawdę takie coś to Mercedes będzie miał godnego konkurenta :D

A tu link prezentujący R1000 jak by ktoś nie widział lub nie mógł znaleźć :

http://www.youtube.com/watch?v=DJqW7UfjfAw


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 17:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ciekawe skąd nabiorą powietrza do zasilania z takim grillem :?:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 gru 2009, 15:21
Posty: 56
GG: 0
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Giebułtów-Bolesławiec

Cytuj:
Ciekawe skąd nabiorą powietrza do zasilania z takim grillem :?:
z Huraganu.


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 13 sty 2012, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Ta R800 z boku lekko przypomina 110-141 :lol: Ale przód to już ktoś ostro się musiał spić dzień wczesniej :/

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 14 sty 2012, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2011, 16:12
Posty: 118
Samochód: taczka i dwa gumofilce

To jest koncepcja. :) Nie wejdzie to do seryjnej produkcji.


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 19 lut 2012, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Nie wiem czy to koncepcja czy nie,ale nudząc się w kolejce do kasy na niemieckiej stacji przeglądałem Truckera i tam był artykuł na 3 strony o tej R1000.Z drugiej strony skoro to fotoszopka to dlaczego to opisują w branżowej prasie?

PS:Były też zdjęcia zamaskowanego DAFa po modernizacji.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 19 lut 2012, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 20 lut 2012, 1:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

Cytuj:
A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.
Szczerze wątpię żeby DMC wzrosło. Wiązało by się to z dłuższymi zestawami które kiepsko by się sprawowały na naszych drogach i "rondkach". Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach z takimi kolosami. Moim zdaniem nasz piękny kraj nie jest przystosowany ani do 60T DMC ani do zestawów 25,25m. Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 20 lut 2012, 8:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?
Swego czasu było tak, np. w Niemczech Zachodnich, gdzie obowiązywał współczynnik: min. 8KM/1t DMC. Miało to wpłynąć na usprawnienie płynności ruchu na drogach. Czy tak jest dalej? Nie wiem, chociaż i tak dziś wszystkie pojazdy z zapasem spełniają tą normę :wink:


Tytuł: Re: Scania R800
Post Wysłano: 20 lut 2012, 19:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Cytuj:
Cytuj:
A wy myślicie, że jak długo ciężarówki będą wyglądały tak jak teraz ? Obstawiam, że za 10-15 lat po polskich drogach będą jeździły takie ciągniki jak ten z filmiku. Nie ważne, że to zapewne fotomontaż. 1000 kucyków pod kabiną i prawie 60 ton za plecami to całkiem niedaleka przyszłość. W chwili obecnej mamy tendencję do wzrostu mocy ciężarówek przy cały czas takiej samej dmc. Jednak ciężarówek z motorem 700 konnym się nie opłaca kupować do standardowego gabarytu a tym bardziej 1000 konnego więc z pewnością dmc także pójdzie w górę.
Szczerze wątpię żeby DMC wzrosło. Wiązało by się to z dłuższymi zestawami które kiepsko by się sprawowały na naszych drogach i "rondkach". Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa na polskich drogach z takimi kolosami. Moim zdaniem nasz piękny kraj nie jest przystosowany ani do 60T DMC ani do zestawów 25,25m. Po za tym w jakim kraju moc jest wyznacznikiem DMC?
Pytanie, kogo to obchodzi, że my jesteśmy nie przystosowani do takich aut ? Póki co jesteśmy w uni i jeżeli w innych krajach europejskich zaczną takie zestawy wypierać standardowe jak narazie 40 ton to u nas też to się stanie. To nie my wyznaczamy normy jakie są w uni tylko państwa które są lepiej rozwinięte a my mamy za nimi gonić bo na tym wspólnota polega. Jest sporo przykładów gdzie unia coś narzuciła a Polska chociaż nieprzygotowana musiała normy przyjąć.
Co do mocy, to nie moc ma być wyznacznikiem dmc ale pomyśl logicznie, jak długo będziemy tkwić w takim punkcie jak teraz ? 20 lat temu ciężarówki miały często niewystarczającą moc w stosunku do swojego dmc. W tej chwili moc przeciętnej ciężarówki przekracza potrzeby zestawu dmc 40t. Gdyby nie palanowano powiększania masy całkowitej to przemysł motoryzacyjny ciężarówek mógłby się zatrzymać w miejscu. Bo po co wymyślać i ładować pieniądze w konstruowanie coraz mocniejszycg silników spełniającycg coraz wyższe normy euro skoro nie miałoby to konretnego zastosowania w przyszłości.
Coraz większą wagę przykłada się do ochrony środowiska i ekonomiczności transportu. Wprowadzenie zestawów o większej ładowności pozwoli zredukować ilość ciężarówek, przynajmniej na jakiś czas. Potem znowu coś się rozwinie i znów wymyślą coś większego i bardziej ładownego. Rynek ma coraz większe potrzeby. Infrastruktura państw zachodu jest w stanie jeszcze wiele udźwignąć a my się będziemy musieli dostosować mimo iż będzie to dla nas uciążliwe. W dzisiejszym świecie jeśli coś się nie rozwija to się cofa. Żyj lokalnie, myśl globalnie. ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: