Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 625 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 3032 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 25 mar 2013, 20:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 813
Samochód: Scania
Lokalizacja: Różan
Łukaszmechanik pisze:
Grzesiek_KBR pisze:
Łukaszu a robisz na oryginalnych częściach czy zamienniki i jakie tuleje dajesz do drążka, "dziurawe" czy pełne?


Nie rozumiem pojęcia dziurawe/pełne zwykłe metalowo gumowe najczęściej FEBI

Te 300-400km z poprzedniego postu na tuleje febi było by rekordem, To jest osiągnięcie 3 letniej r'ki topline z międzynarodówki.


To jak cenowo przedstawia się taka tuleja Febi, a jakaś podróbka?

_________________
R730----------\8/


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 20:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Febi to podróbka kosztuje ok 50zł.

Jak już o mechanice scanii to super podobają mi się tulejki resorów, żadnej prasy nie trzeba młotek i idą bez problemów.

Ogólnie z mojego punktu siedzenia do napraw scania jest jak najbardziej bardzo przyjemnym autem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 813
Samochód: Scania
Lokalizacja: Różan
Łukaszmechanik pisze:
Febi to podróbka kosztuje ok 50zł.

Jak już o mechanice scanii to super podobają mi się tulejki resorów, żadnej prasy nie trzeba młotek i idą bez problemów.

Ogólnie z mojego punktu siedzenia do napraw scania jest jak najbardziej bardzo przyjemnym autem.


Podróbka, ale w miarę dobra, i widać że cena też nie powala.

_________________
R730----------\8/


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Febi 400k nie wytrzyma na pewno. Mówię o kabinie topline.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2050
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Łukaszmechanik pisze:
Nie rozumiem pojęcia dziurawe/pełne zwykłe metalowo gumowe najczęściej FEBI

Chodzi mi o te właśnie metalowo gumowe tuleje, jednak są 2 rodzaje z wydrążonymi jajowatymi otworami wzdłuż osi tulei oraz pełno gumowe. Te drugie kupione w serwisie na kraju w topline mają na chwile obecną nabite prawie 300tkm i jeszcze służą, ceny nie pamiętam.
A co do sworzni resorów znam gościa, który chciał je wybijać... :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
A teraz kojarzę febi mają to jajo.

Tuleje resorów wychodzą elegancko młotkiem, śrube z tulejami zazwyczaj się wymienia, wkręca się starą w tulejkę trzy strzały młotkiem i tulejka wychodzi. :wink:

Tak w ramach tego tematu, po raz pierwszy w życiu porównałem fh 12 do scani HPI. Pod kątem warsztatowym to volvo jest okropne, nie mówię że złe i badziewne. Tylko trudne i czasochłonne w naprawach.

1 Volvo ma cholernie ciężką głowice, nie raz wykonywałem dziwne nie kontrolowane poślizgi po ramie zdejmując ten fajans. Gdy scania ma 6 lekkich głowic i wałek rozrządu w bloku, uszczelkę pod głowicą robi się szybko i sprawnie.

2. Regulacja zaworów pompek w volvie, potrzeba wór płytek do regulacji zaworów wydechowych. W scanii wystarczy szczelinomierz i klucz dynamometryczny

3. Pompa wody w volvo trzeba najpierw 3 godziny rozbierać pół silnika. W scanii pompa jest na wierzchu.

4. Manualną skrzynie biegów również wolę wyjmować ze scanii, z automatem wręcz odwrotnie, volvo ma przewagę

5. W scani jak i w volvie dobija miejsce montażu osuszacza, w volvie jest troszeczkę lepiej

6. Scania ma lepsze zaciski hamulcowe od volvo.

7. Pompka sprzęgła w volvo jest tragiczna, w scani dużo lepiej

8. Termostat też na korzyść scanii.

9. W scanii dobre są te dekielki na pół osiach nie trzeba ich wyciągać, nie ma ryzyka strącenia blokady.

10. Filtry w volvo to żenada ich umiejscowienie jest tragiczne, zdarzyło mi się zwalać koło, amortyzator i łącznik drążka reakcyjnego żeby pociągnąć filtr metrową rurką.

11. Tarcze hamulcowe również lepiej według mnie wymienia się w scanii.

12. Volvo jest takie że tam wszystko musi być złożone, przykręcone w odpowiedniej kolejności, bo trzeba się potem znowu narozbierać.

Dodam jeszcze raz, nie jestem jakimś zapatrzonym fanem scanii. Po prostu tak to wygląda z mojego punktu widzenia, według mnie napisałem to obiektywnie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:49 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2050
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Łukaszmechanik pisze:
Tuleje resorów wychodzą elegancko młotkiem, śrube z tulejami zazwyczaj się wymienia, wkręca się starą w tulejkę trzy strzały młotkiem i tulejka wychodzi. :wink:

Wiem o co chodzi robiłem to już tylko napisałem, że znam gościa co sworznie chciał wybijać a wkręcane są...
Łukaszmechanik pisze:
8. Termostat też na korzyść scanii.

W przypadku aut z retarderem mogli to ciut lepiej rozwiązać, za to minusem jest napełnianie układu od dołu.


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
Dlaczego źle 3 przewody dwie nakrętki na klucz 13 i obudowa na wierzchu. Da się wymienić termostat bez wyjmowania tej obudowy.

Układ napełniam od góry, poganiając powietrzem. Sprawnie i dosyć szybko.

Ja za to z lekkim obcym z przodu mam problem żeby się wczołgać pod r'ke na szerokim zderzaku :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 21:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2050
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Łukaszmechanik pisze:
Dlaczego źle 3 przewody dwie nakrętki na klucz 13 i obudowa na wierzchu. Da się wymienić termostat bez wyjmowania tej obudowy.

Układ napełniam od góry, poganiając powietrzem. Sprawnie i dosyć szybko.

Nie będę spuszczał żeby sprawdzić ale wierzę :mrgreen:
A wracając do wspomnianej przez ciebie R560, to jakie tam Ojro było, 3?
Może ten nazwijmy to "kult" scanii wynika poniekąd z prostoty napraw, nie wiem ja tam jestem zapatrzony w obie skandynawskie marki, ale tylko w manualu :twisted:


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 22:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
euro 4 i skrzynia opticruse. Swoją drogą nie wiedziałem że ukraińce takie pojazdy mają.

Ale furore robiła typowo po holendersku zrobiony okret, xenon, halogeny, ten taki dziwny szyld. Zastanawiam się z jakiej holenderskiej firmy auto pochodziło.


A tu kolejne strajkujące przy -11 16L PDE

Obrazek

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 22:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 920
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R
Z minusów Scanii trzeba też dodać, te nieszczęsne plastiki pod kabiną, porażka.


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2013, 22:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 5125
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew
I brak ręcznej pompki do odpowietrzania. Jak jest słabsza pompka mechaniczna wypompuje baterie a nie zapali.

A na plus to rurka od podnoszenia kabiny na warsztacie mam trzy, nie do wygięcia są.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2013, 20:37 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 197
GG: 5017136
Samochód: Ferrari AS 440S45
Lokalizacja: Śrem / Poznań
VeRay pisze:
Z minusów Scanii trzeba też dodać, te nieszczęsne plastiki pod kabiną, porażka.
ale jak ulatwiaja te nieszczesne plastiki dostep do silnika... dwie minuty i cale nadkole zdemontowane. Przy drobnych kolizjach to tez pewien plus... bo nie trzeba tyle klepac i malowac. :wink:

_________________
:twisted: MiEJSCE - Na Twoją Reklamę...


Na górę
PostWysłano: 12 cze 2013, 15:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 1939
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Pytanko. Ile wysokości jest na tunelu w Highlinie? Na stronie Scani jest napisane 190 cm, ale wierzyć mi się nie chce... Może w poliftowej eRce Highline :)

Edit: Dobra znalazłem że podobno tez producent podaj 1900 mm na tunelu stojąc pod szyber dachem. Trochę nie chce mi się wierzyć. Inne pytanie. Czy w eRkach pod łóżkiem jest coś jak schowki w Dafie?


Na górę
PostWysłano: 12 cze 2013, 23:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2050
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Edler pisze:
Pytanko. Ile wysokości jest na tunelu w Highlinie? Na stronie Scani jest napisane 190 cm, ale wierzyć mi się nie chce... Może w poliftowej eRce Highline :)

Edit: Dobra znalazłem że podobno tez producent podaj 1900 mm na tunelu stojąc pod szyber dachem. Trochę nie chce mi się wierzyć. Inne pytanie. Czy w eRkach pod łóżkiem jest coś jak schowki w Dafie?

No właśnie miałem pytać czy pod szyberdachem czy pod zwykłym sufitem, pod szybką to i ja się mieszczę, a pod sufitem brakuje mi tych 5 cm, R I czy R II wsio ryba...
Tak są schowki pod łóżkiem, zależy od wersji, tzn. dostępne tylko z wew. lub z wew. i z zew....


Na górę
PostWysłano: 13 cze 2013, 9:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 1939
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
A ile masz wzrostu ksiaze :D? ja man 186 i pod szybrem to nawet w dafie 105 SC sie mieszcze :P bardziej mi chodzi o to ile jest poza szybrem :P


Na górę
PostWysłano: 13 cze 2013, 21:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2050
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Edler pisze:
A ile masz wzrostu ksiaze :D?

Zależy czy stoję na gazecie, a tak serio to nawet nie wiem, za to wiem że po przesiadce z Topline na 105 Space Caba przybyło mi kilka guzów.


Na górę
PostWysłano: 16 lip 2013, 0:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 lis 2012, 19:25
Posty: 154
GG: 24669342
http://www.iepieleaks.nl/scania-fantasys/


Na górę
PostWysłano: 16 lip 2013, 7:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 813
Samochód: Scania
Lokalizacja: Różan
magnumdxi pisze:
http://www.iepieleaks.nl/scania-fantasys/

To się ma nijak bo wyszła Streamline, i nieco się różni od tej choćby atrapą, więc jeszcze trochę poczekamy na nową R.

_________________
R730----------\8/


Na górę
PostWysłano: 03 lis 2013, 17:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 lis 2013, 16:06
Posty: 2
scania r torello trasporti Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 625 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 3032 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy