Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 lut 2011, 14:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 13:17
Posty: 215
Samochód: Audi
Lokalizacja: Inowrocław

Witam. Orientuje się ktoś, ile pali Scania 164L 480 V8 przy wadze towaru 24t? I jak z awaryjnością tego silnika? Pozdraiwam.


Post Wysłano: 21 lut 2011, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Ja jeżdżę w chwili obecnej 164 580 z końca 2003 roku , więc co do spalania , średnia wychodzi różna , zależnie od tego gdzie się jedzie i jak się jedzie , moja waha się w granicach 29 - 34 l /100 km , a wożę w 98% ciężkie ładunki , jak się zdarzy jakiś lżejszy niż 21 ton raz na dwa tygodnie to świętość.

Na silnik nie ma co narzekać , dobrze chodzi , ładnie się zbiera od niskich obrotów , od 900 obrotów już ładnie ciągnie. Pod większe górki , np serpentyna w Olsztynku z pełnym ładunkiem schodzę tylko połówkę w dół i auto wjeżdża bez najmniejszych problemów . Skrzynie biegów będziesz miał jeszcze zwykłego GRS 900 więc z częściami też nie problem , bo ja w swojej mam GRS 920R więc o części troszkę trudniej ale da się załatwić .

Jak masz jakieś pytania to śmiało pytaj postaram się odpowiedzieć .


Post Wysłano: 22 lut 2011, 18:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

A po jakich trasach jeżdzisz TczewTomek?
Nasza scania też 580 2002r. przy ładunkach min.23t na Austrie waha się od 39- 42l/100km.
Czy jest to normalne spalanie na takiej trasie?
Dodam,że scania ma nowe pompowtryski, orginalne założone rok temu.
Scania 420 na takiej trasie paliła ok. 36l.
Dzięki za odpowiedzi :)


Post Wysłano: 24 lut 2011, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Jeżdżę tylko i wyłącznie po naszym pięknym kraju , ostatnio był jeden wyjazd na Czechy , Ale to zazwyczaj drogi na których nie ma zbyt wielkich gór . Przez ostatni miesiąc jazdy , jeździłem z papierem z Gdyni do Wrocławia , a na powrotach woziłem Blachę z Wrocławia do Gdańska , lub Maszyny Górnicze z Tarnowskich Gór do Gdyni , więc na tych trasach nie ma jakiś wielkich górek .

Dziś tankowałem auto po ostatniej trasie , Pruszcz Gdański - Wadowice - Jeleśnia - Chwaszczyno .
Wyszła norma 36/100 , ale auto chodziło cały czas ze względu na uszkodzone webasto .
Ale jak widzę inne auta , zwykłe rzędowe 4 , przy których spalanie wychodzi 33-37 , to mi się trochę słabo robi . Bo to w sumie auto może tańsze w zakupie , ale pali podobnie . A jak się człowiek ma męczyć z wjazdem pod większą górkę to jest przecież nie porozumienie ;)


Post Wysłano: 24 lut 2011, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Jak myślisz, co może być powodem takiego spalania w naszej SCANI 580,
w tym tygodniu wyszła norma 42l.
Nie wiem co może być nie tak, wcześniej potrafiła spalić nawet 37l.
Proszę o porady i z góry dziękuje 8)


Post Wysłano: 24 lut 2011, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Hm , błędów żadnych nie ma EDC ? Może już zbyt słabe pompowtryski ?
Może technika jazdy kierowcy ? Albo być może auto po prostu musi tyle spalić ? Górki nie górki ciężki ładunek , kierowcy nie chce się za dużo redukować to ją gniecie pod górę , chce pokazać innym że ma mocniejsze auto ?
Nie wiem zacznij może od wymiany filtrów paliwa powietrza , sprawdź szczelność Intercoolera , może on ma gdzieś dziurę , i łapie powietrze , wtedy auto też więcej spali i będzie słabsze , zobacz wszystkie gumy i rury które idą do niego .

Hm a możesz mi powiedzieć jakie masz ciśnienie turbiny ? Podczas podjazdu pod górę z dużym ładunkiem ?


Post Wysłano: 24 lut 2011, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 paź 2007, 20:34
Posty: 28
GG: 0
Lokalizacja: Zakopane

Pompowtryski nowe, założone w serwisie rok temu.
Jutro sprawdze inercooler i EDC.
Turbo nie pamiętam jakie ma ciśnienie, ale było wymienione też nie dawno.
Dzięki i pozdrawiam :D


Post Wysłano: 08 mar 2011, 13:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lut 2011, 19:19
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
Jak myślisz, co może być powodem takiego spalania w naszej SCANI 580,
w tym tygodniu wyszła norma 42l.
Nie wiem co może być nie tak, wcześniej potrafiła spalić nawet 37l.
Proszę o porady i z góry dziękuje 8)
Może wpadnij na serwis, niech Ci chłopaki sprawdzą sterowanie wtryskami. U nas tak było, że wpierniczał ile się dało i był mułowaty. Okazało się, że jeden dostawał o wiele za dużo a drugi o wiele za mało. Powodem był sterownik, który dba o to by dawki paliwa były równe. Z tego co piszesz, to jedyne słuszne co mi przychodzi na myśl.

Koszt- ok 1000 zł

_________________
Źle stanął i go tłuką


Post Wysłano: 10 mar 2011, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Koszt- ok 1000 zł
co kosztowalo ten 1000zl ? Bo chyba nie nowy sterownik ?


Post Wysłano: 10 mar 2011, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lut 2011, 19:19
Posty: 74
GG: 0

W serwisie Scanii, nowy bosha zakładany. Wygląda to jak kostka, z której wychodzi chyba 6 kabelków.

_________________
Źle stanął i go tłuką


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: