Autor
Wiadomość
Tytuł: Scania serii G
Post Wysłano: 04 paź 2007, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Scania G

Obrazek

Szwedzki producent, Scania poszerzyła swoja ofertę o nowy pojazd, Scanię G. Jest to kompromis pomiędzy serią P i R, który ma wypełnić lukę i dotrzeć do klientów wymagających konkretnych rozwiązań. Seria G zbudowana jest z używanych już do produkcji elementów, dlatego więc projektowanie tej ciężarówki trwało nie wiele czasu. Kabina Scanii G zamontowana jest wyżej niż serii P, ale niżej od serii R.

Obrazek

Wprowadzenie kabiny Highline do Serii P poszerzyło jej przeznaczenie do długich, choć regionalnych tras. Wszystkie ciężarówki wyposażone w kabiny Highline będą posiadać nowe, zamykane półki nad przednią szybą. Kabiny sypialne w seriach G i R będą posiadać nowe, zewnętrzne schowki z większymi pokrywami by ułatwić dostęp.

Podsumowując, Scania posiada teraz 3 serie ciężarówek i 14 wersji kabin. Klienci Scanii mają jeszcze do wyboru dwie kabiny załogowe w dwóch długościach i jedną kabinę z niskim wejściem.

Silniki

Serie P, G oraz R bazują na systemie modułowym Scanii. Dlatego więc każdy model dostępny jest w tak wielkiej liczbie kombinacji z różnymi silnikami. 9 litrowy silnik nie będzie dłużej dostępny w serii R, ale 6 cylindrowy 12/13 litrowy ciągle pozostaje. Silnik V8 jest oferowany jako wyposażenie dodatkowe serii R.

Obrazek

Przeznaczenie

Seria P przeznaczona jest głownie do dystrybucji i budownictwa, ale jest także "graczem" w Europejskiej "klasie kompaktowej". Seria P jest też wyposażona w nowoczesne silniki spełniające surowe normy emisji spalin (EEV).

Seria G jest nowym pojazdem Scanii przeznaczonym do transportu krajowego i budownictwa.

Seria R to flagowy model Scani, wyposażony komfortowo i dostępny z silnikami V8.

Inne kabiny

Bazując na serii P Scania oferuje pojazdy nisko wejściowe oraz z kabinami załogowymi.

Obrazek

Scania Low-Entry (Nisko wejściowa) ma nisko zawieszoną kabinę. Pomiędzy podłożem a dolnym stopniem jest 155mm, gdy auto jest opuszczone (możliwość tzw. przykucnięcia samochodu, często spotykane w autobusach). Kabina jest wygodna, mieści 5 osoby. Wszystkie częsci kabiny bazują na standardowych komponentach Scanii.

Obrazek

Scania CrewCab (Kabina załogowa) jest dostępna w wersji krótkiej (4-5 osób) oraz długiej (6-8 osób)

Obrazek

Źródło: http://www.scania.com
Zdjęcia: http://www.scania.com
Tłumaczenie: Igor Samson

Zapraszam do dyskusji na temat Scanii G


Tytuł:
Post Wysłano: 04 paź 2007, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2006, 17:09
Posty: 159
Lokalizacja: RYPIN

Na moje oko to w wygladzie mozna zauważyc ,ze kabina jest osadzona podobnie jak w Scaniach serii 4 , chodzi mi o wysokośc ,można to zauważyc patrząc na róznice miedzy nadkolem a kabina , no i takie detale jak brak reflektorów dalekosieznych w osłonie przeciwsłonecznej 8) ,no i 5 żeberek w grillu ,a nie 6 jak w R , zawsze to jakies obciecie kosztów . Ciekawe jaka jest róznica w cenie miedzy np G 420 ,a R 420 :!: :?:

_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...


Tytuł:
Post Wysłano: 04 paź 2007, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Stawiam piątaka że sporo tych aut weźmie HKP. Pozatym bardzo ciekawe rozwiązanie na transport krajowy.P jest za mała a R może być za droga a G będzie idealna.Niedługo może bede w serwisie Scani to sobie z kimś pogadam o tym xD


Tytuł:
Post Wysłano: 04 paź 2007, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Scania tym pojadem chce zapełnić lukę pomiędzy modelami P i R, ponieważ inni producenci mają modele plasujące się pomiędzy pojazdami dystrybucyjnymi a tymi na dalekie trasy. Seria G to odpowiednik samochodów takich jak VOLVO FM, MERCEDES AXOR, IVECO STRALIS ACTIVE DAY, DAF CF itp.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 cze 2007, 18:19
Posty: 24

Czytałem prezentacje tego modelu Scanii w "Polskim Trakerze" i myślę że to bardzo dobre rozwiązanie do transportu krajowego lub lokalnego z potrzebą przewiezienia czegoś większego.
Ogólnie wnętrze tego modelu jest wystarczające lecz tunel jest wyższy w porównaniu do Scani R.

Pzdr.


Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 22:09 przez Łukasz03, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 22 lut 2008, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2008, 15:43
Posty: 14
GG: 0

Kilka zdjęć tej Scanii:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Źródło : http://www.scania.com


Post Wysłano: 23 maja 2009, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

(Moja pierwsza) Scania G380
Obrazek

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Post Wysłano: 23 maja 2009, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Ja również miałem okazję sfotografować Scanie G420:

Obrazek

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 23 maja 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

I ja :mrgreen:

Scania G 420

Obrazek

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 23 maja 2009, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2008, 9:34
Posty: 171

Niepocieszony przeszukałem swoje zdjęcia z nadzieją że znajdę jakąś "G" i ufff olśnienie, przecież trafiła się jedna podczas ostatniego pobytu w domu:

Obrazek

tym sposobem powiększamy możliwe aranżacje nadwozia :]

_________________
www.trucksfoto.pl


Post Wysłano: 25 maja 2009, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Bez fajerwerków :/ Ostatnio Scania idzie na dno- takie mam odczucie. Nic nowego nie prezentuje. Jedyna nowosc to silniki xpi. Silniki przynam, ze ma dobre, ale w srodku pełno kiepskich plastików. Deska prawie nie zmieniona.Wszystkie marki przechodza face-lifting, a w Scani to jest prawie niezauważalne :? Taka jest moja opinia :roll:


Post Wysłano: 25 maja 2009, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Bez fajerwerków :/ Ostatnio Scania idzie na dno- takie mam odczucie. Nic nowego nie prezentuje. Jedyna nowosc to silniki xpi. Silniki przynam, ze ma dobre, ale w srodku pełno kiepskich plastików. Deska prawie nie zmieniona.Wszystkie marki przechodza face-lifting, a w Scani to jest prawie niezauważalne :? Taka jest moja opinia :roll:
Volvo także szło podobną drogą - mam na myśli lifting serii FH, gdzie oprócz silników, oznaczenia modelu i kolorystyki wnętrza nie przeprowadzono żadnych zmian. Dopiero niedawno ujrzeliśmy przecież naprawdę nową odsłonę FH.
Pojawiają się plotki o nowych silnikach w układzie V, etap "wieku niemowlęcego" za niedługo minie silniki XPi... moim zdaniem nie będziemy musieli aż tak długo czekać na poważny lifting Scanii :wink:

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Czyli, że jak co roku nie wychodzi nowy kozacki model to już TIR nie jest fajny :( ?

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Cytuj:
TIR nie jest fajny ?
Długi pozostawie to bez komentarza :> Wyjaśnienie słowa "TIR" viewtopic.php?f=43&t=6796&start=0

Modele Scani nie roznia sie prawie niczym.Chodzi mi o to ze wszystkie maja prawie taki sam design.Scania zawsze była innowacyjna, az do czasu kiedy wypusciła "erke".W sprzedaży Scania tez jest na szarym koncu. Niechce sie z nikim kłocic 8) Takie jest moje zdanie :wink:


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Pamiętajmy tylko,że ciężarówka jest dla kierowcy - dla osoby,która przez 90% jazdy siedzi w środku a nie wychodzi z krzesełkiem by podziwiać piękno swojego auta - to kabina ma być ergonomiczna i "podporządkowana" kiermanowi - wygląd jest jakby gratis :)

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Cytuj:
Cytuj:
TIR nie jest fajny ?
Długi pozostawie to bez komentarza :> Wyjaśnienie słowa "TIR" viewtopic.php?f=43&t=6796&start=0
chichita pozostawię to bez komentarza :> Wyjaśnienie słowa "ironia" http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia
...


Post Wysłano: 04 lip 2009, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Jakoś mam szczęście do tej serii :mrgreen:

Scania G340

Obrazek

Scania G420 8x6

Obrazek

Scania G420 6x6

Obrazek

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 03 sie 2009, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Posty: 462
Samochód: Mercedes Actros 4141 8x6
Lokalizacja: Lublin

Ogólnie to Scania G jest takim pośredniakiem między Scanią P a R.Scania G według mnie jest lepsza na budowę niż Erka,choćby z tego powodu,że kabina jest niżej osadzona i kierowcy nie będą musieli się wdrapywać jak to jest w Erce.Ciekawe jak spisuję się taka scania na budowie.

_________________
:]


Post Wysłano: 03 sie 2009, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Ciekawe jak spisuję się taka scania na budowie.
Podejrzewam, że podobnie jak seria P lub R w końcu tylko kabina troszkę zmieniona, trochę logiki...

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 21 mar 2010, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Nowa Scania G420:
Obrazek

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: